keskiviikko 21. tammikuuta 2015

MAANMAINIO MONNA

Mun oli pakko tehdä vielä yksi postaus ennen reissua! Haluan esitellä teille Monna Pursiaisen, mun Personal Trainerin. Törmäsin Monnaan ensimmäisen kerran viime kesänä ottaessani tämän elämänmuutokseni ensiaskelia ja etsiessäni itselleni kirittäjää. Olin kysellyt tutuilta suosituksia, mutta kukaan ehdotetuista tyypeistä ei tuntunut "oikealta". Eräänä kesäkuisena aamuna selailin Instagramia, ja bongasin tuttuni, toimittaja-kirjailija-ikiliikkuja, Jenny Belitz Hekrikssonin kuvan, jossa hän poseerasi Monnan kanssa. Kuvatekstiin oli tägätty @monnatreenaa, ja päädyin tutkailemaan, että kukas tämä tyyppi oikein on…

Kuva via @jennybeehoo Instagram
Löysin Monnan blogin, ja luin sen melkeinpä kertaheitolla läpi! :) Huomasin, että blogi on tosi suosittu, ja ajattelin, että näinköhän hän ottaa uusia asiakkaita… Laitoin muutaman päivän kuluttua tiedustelumeilin johon Monna vastasi, että parille uudelle asiakkaalle olisi vielä tilaa. Sovittiin juhannuksen jälkeiselle viikolle kahvitreffit, jotta voidaan ensin vähän tutustua toisiimme, ja Monna pääsisi haastattelemaan mua liikuntatavoitteista, -toiveista ja -tottumuksista. Treffattiin, juteltiin, ja jo siinä tapaamisen aikana mulle tuli sellainen olo, että tässä on oikea tyyppi mua sparraamaan. Tärkein syy tähän oli alunperin se, että olin lukenut Monnan blogista hänen käyneen joitain vuosia sitten läpi samanlaisen elämänmuutoksen, mihin olin itse ryhtymässä. Mietin, että Monna taatusti tajuaisi mun lähtökohdat. Päättelin hänen myös olevan sielultaan samanlainen hippi, kuin itse olen, oikeassa olin! :D

Kuva via fit.fi

Oon elämäni aikana treenannut useamman eri PT:n kanssa, mutta kukaan ei Monnaa ennen ole herättänyt mussa tällaista luottamusta. Luottamus nimittäin on ensimmäinen sana, joka mulle tulee Monnan kanssa treenaamisesta mieleen! Ja tunnen myös vahvasti, että musta ja mun hyvinvoinnista välitetään. Monna saattaa laittaa ennen treeniä viestin, että mikä fiilis mulla on, minkä tyyppinen treeni maistuisi? Välillä olen taas itse ilmoittanut, että nyt pukkaa pahaa PMS:ää, annetaa kiukulle kyytiä! Monna myös huomioi mun niska-hartiaseudun haasteet, välillä ollaan muutettu jotain liikettä mun äkistelystä aiheutuvan kaulan ja naaman puutumisen takia, ja akillesjänteen kipuilua seurataan yhdessä jatkuvasti.

Mitä laitetaan…? :D

Mä sanoin Monnalle jo meidän ensitreffeillä, että haluaisin löytää jälleen liikunnan riemun, ja treenata mahdollisimman monipuolisesti erilaisia juttuja. Useimmiten me ollaan Mäkelänrinteen uintikeskuksen ylätasolla, HOT-alueella. Muutaman kerran ollaan noustu vielä korkeammalle uintikatsomon yläpuolelle ja käytetty treenissä hyväksi mm. sinne johtavia portaita. Ollaan temppuiltu renkaissa ja loikittu menemään, oon kiskonut Monnaa jumppakuminauha vyötärölläni ja HIKOILLUT! :D Kesällä käytiin hikoilemassa ulkona Malminkartanon jätemäellä ja Haagan urheilukentällä. Tasaisin väliajoin treenaillaan myös Märskyn altaassa vesijuoksuvyön ja -tossujen kanssa.  Voin näin puolen vuoden treenailun jälkeen sanoa, että liikunnan riemu on todellakin löytynyt!

Jätemäen portaissa elokuussa.
Hyvä Personal Trainer on ihan paras sijoitus omaan hyvinvointiin. Kun mä kesäkuussa onnettomana, ylipainoisena, väsyneenä ja turhautuneena päätin, että haluan muuttaa elämäni, tunsin, etten pysty siihen yksin. Tai olisin kenties saanut otettua itseäni niskasta kiinni joksikin aikaa, mutta kiireen ja muiden tuttujen tekosyiden varjolla olisin taatusti taas luovuttanut jossain vaiheessa. Halusin ammattilaisen auttamaan moottorin käynnistämisessä ja sen käynnissä pitämisessä. Aloitetttin siis treenaaminen heinäkuun lopulla, kun Monna oli ehtinyt vähän kesälomailla välissä. Olin vielä itse pari viikkoa lomalaisena, ja sovittiin, että treenataan aluksi kahdesti viikossa, ja nimenomaan mahdollisimman monipuolisia juttuja. Kun syksy eteni, ja arjen kiireet astuivat myös itselläni kuvioihin, nähtiin kerran viikossa. Alkuvuosi ollaan taas treenattu pari kertaa viikossa, sillä halusin vahvistua ennen tätä talvilomareissuani! :)

Temppuilua Märskyssä.
Tällä hetkellä tilanne on se, että voisin vallan hyvin treenata itseksenikin. Mutten halua! Haluan oppia lisää, ja haluan, että mua valmennetaan. On ihana tietää, että joku on tunnin verran olemassa vain ja ainoastaan mua varten, maksan siitä ilosta tosi mielelläni. Monna tietää mun tavoitteet, ja valmentaa mua liikkumisen ohella myös henkisesti. Enkä koskaan koe olevani valmennettavana, vaan treenin lomassa jutustelu on enemmänkin sellaista naiselta naiselle-tyyppistä sparrausta liikunta-ammattilaisen otteella. Tottakai treenaan myös itsekseni, mutta hyödynnän aina Monnalta oppimaani. Kerran viikossa haluan kuitenkin mennä "hoitoon", ja nauttia siitä, että joku on miettinyt mun puolesta mitä kroppa kaipaa.

Loikkatreeni.
Jos koskaan olet miettinyt kannattaako PT:n kanssa treenaaminen, niin KYLLÄ KANNATTAA! Vaikka edes alkusysäyksenä. Kaikilla ei tietenkään ole mahdollisuutta pitkäaikaiseen PT-suhteeseen, ja toki on myös tärkeää löytää "se oikea". Mä olen onneksi löytänyt, ja aion pitää Monnasta tiukasti kiinni! Tiedän myös, että jos jostain ihmeen syystä rupeaisin lipsumaan, ja vähentäisin treenailua, Monna soittaisi perään, ja pitäisi huolta etten tipu satulasta.

Monna vetää miehensä Tuukan kanssa MT Personal Training-firmaa. Tuukka on kunto- ja juoksuvalmentaja, hänen kanssa tsekkailtiin loppuvuodesta mun juoksutekniikkaa kuntoon. Jos muuten InBody-kehonkoostumusmittaus kiinnostaa, MT Personal Training järjestää mittauspäivän Helsingissä sunnuntaina 1.2. Siellä kuulemma on vielä aikoja vapaana, kurkatkaa Monnan blogipostaus aiheesta TÄÄLLÄ. Mittauksen hinta on 25 €.

Tällaista tähän iltaan, nyt pakkaan kyllä ton matkalaukun loppuun! ;) Meksikosta kajahtaa seuraavan kerran.

Photobucket

Ps. Tämä on puhtaasti mun omista hyvistä fiiliksistä ponnistava postaus, joka ei sisällä tuotesijoittelua, eikä ole toteutettu yhteistyössä minkään tahon kanssa. Hyvät tyypit ansaitsee kehuja, ja Monna on just sellainen hyvä tyyppi! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti