torstai 17. heinäkuuta 2014

MIELENI MINUN TEKEVI

Kesäloma jatkuu, samoin mietiskely. On ollut ihanaa olla omien ajatusten kanssa kaikessa rauhassa, ja jatkaa sen muutama viikko sitten saamani vainun seuraamista. Tuo vainu alkaa pikkuhiljaa kristallisoitumaan ja olen alkanut pikkuhiljaa työstämään & jalostamaan sitä. Ensimmäinen palanen on ollut mieli. Kantavana ajatuksena on ollut rakkaus ja myötätunto itseä kohtaan. Olen kova ymmärtämään muita, mutta nyt olen harjoitellut itseni ymmärtämistä. Olen ollut lempeä itselleni, ja toteuttanut mieleni toiveita, haluja ja vastannut heikkoihinkin signaaleihin mieliteoista. Ja sanalla MIELITEKO tarkoitan sitä, kun mielessä tuntuu kutina toiveesta tai halusta tehdä jotain, mutta keho haraa jostain syystä vastaan. Yleensähän ajatellaan, että keho haluaa jotain ja mieli haraa vastaan… Olen itseni kohdalla eri mieltä, tai sitten omalla kehollani on ihan oma mielensä! ;) Kompastun usein siihen, että mielessä herää ajatus jostain kivasta tekemisestä, mutta olen kuitenkin antanut periksi kropan jaksamattomuudelle, viitsimättömyydelle tai haluttomuudelle, ja sen myötä tukahduttanut tuon mieleni mieliteon. Nyt olen mennyt ohituskaistaa suoraan mieleen, kuunnellut sen toiveita, ja tehnyt.
Tästä esimerkki viime viikonlopun mökkireissulta: lauantaina suunnitteltiin veljen vaimon kanssa juoksulenkkiä "isolle mökille" savusaunomaan illaksi. Syötiin lounas aika myöhään, ja päätin vielä kaiken kukkuraksi pistellä poskeeni aikas ison annoksen. Totesin kälylle, että taitaa lenkki jäädä, ja painelin päiväunille. Torkkuessa huomasin, että mieli samoili metsän tuoksussa ja haikaili  suunniteltua sporttivarttia. Loikoilin tunnin, jonka jälkeen hyppäsin lenkkareihin, ja ilahdutin veljen vaimon lähtemällä lenkkiseuraksi. Noh, huono olohan siitä tuli hetkeksi, ja jouduin kävelemään mäet + viimeiset 500 m. Mutta siitä huolimatta olin tosi iloinen, että lähdin! Tuli seesteinen olo, joka jatkuu edelleen. Tuo lenkki oli ensimmäinen sitten viime huhtikuun. Sitä edelliset juoksupyrähdykset tapahtuivat helmikuussa, eli ei kovin aktiivista ole ollut tämä harrastaminen. Siitä viis, metsälenkki innostutti laittamaan lenkkarit täällä kaupungissakin jalkaan. Juoksin sunnutaina 7,5 km ja tiistaina 14,5 km. Maanantaina kävin pitkästä aikaa myös tanssitunnilla, ja tänään menen taas! :)



Toteutuneisiin mielitekoihin on kuulunut myös pyöräily, auringosta nauttiminen, naistenlehtien lukeminen, meikkejen järjestely kotona ja työhuoneella, tuolin hiominen ja maalaaminen, kellarin inventoiminen, kolmen Ikea-kassillisen päälle mahtumattomia vaatteita järjestely tavoitepinoihin (tästä aiheesta lisää seuraavaksi!), lakanoiden silittäminen, kampausten ja manikyyrien tekeminen. Mainio kesäloma, etten sanoisi!



Nyt lähden käymään työhuoneella maalaamassa turkoosin tuolin viimeisen pinnan, ja sitten ulos aurinkoon!

Photobucket

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti